Monday, July 8, 2013

Hi tea

4 Julai selesai event Hi Tea anjuran YTM bersama salah seorang org besar di YTM. Sesi hi tea kali ni lebih kepada sharing permasalahan dlm study (even aku tinggal satu sem je lagi tetap dijemput hoho) but still berguna, especially part sharing utk pilihan masa depan nanti.

Pakcik (baca: pakcik yg ada jawatan besar tu) dia ada nasihatkan, dalam perancangan hidup kita ni, focus dulu apa yg ada di depan mata. Kebetulan kami  tengah menjamah chicken chop (hi tea power dihidang chicken chop hehe), pakcik tu ada bagi perumpamaan..

“Habiskan makanan yg ada dalam pinggan ni dulu, lepas tu baru fikir makanan lain..”

Lebih kurang camtu la..so, ape aku kena buat sekarang is, habiskan je study ni dulu and if dipanggil berkhidmat, kerja je dulu..andainya itu yg lebih aulia dan memberi manfaat. Sambung belajar dan hal lain, fikirkan nanti. Jika darft planning hidup kita lebih jelas sebegitu, teruskan je dulu..jika Allah dah tetapkan corak lain, Dia semestinya akan tunjukkan kita jalan dengan cara lain dan di waktu lain. Takperlu nak sesakkan kepala fikir jalan yg kita kurang jelas..lalui apa yg didepan mata dahulu..


Betul ke ek? Terpulang kepada penerimaan individu :)


No comments:

Post a Comment