Friday, September 25, 2015

Raya Aidilfitri yg tak Disangka

Semalam lupa nak cerita.

Raya aidilfitri haritu, aku invite few friends datang raya rumah. Yang lain kengkawan yang memang nak konvoi beraya.

Dia datang beraya dengan adik. Thanks sebab sudi mai raya. Niat aku just, mama abah suh jemput mai so jemputlah kan and secondly saja nak bagi dia kenal family aku. Semuanya okay sampailah abah start tanya soalan cepumas kat dia..adeh. Tapi bila fikir balik, sebabkan abah tanya dan cuba explain la aku rasa dia dah start faham dan terbukak sikit fikiran towards family dan expectation abah dan aku sendiri. Alhamdulillah sekurangnya dia dah tau apa perasaan aku yg latest ni.

Cuma, aku pun masih tak pasti future kami mcm mana. Even aku berharap tapi aku sedar aku berpijak kat dunia mana. Aku dah janji dengan diri sendiri, aku nak tolong dia support study dia sampai berjaya grad. Aku tau dia ada cabaran sendiri nak habiskan disebabkan faktor diri sendiri, kengkawan satu batch dah takdak, masih sibuk itu ini, kerja part-time dll. Aku takkan halang apa dia nak buat melainkan apa dia nak buat tu melebihi benda yang lebih prioriti. Aku doakan semuanya akan dipermudahkan, berapa bulan je lagi, then dia akan balik kampung dan....................herm..

Senarnya aku bukan fikir negatif, aku cuma nak berjaga-jaga dengan hati dan perasaan sendiri ni. Takut senarnya..

Tapi, aku tau aku kena usaha sekarang dan doa dan tawakkal..Allah tau selebihnya..


No comments:

Post a Comment